Monday, June 16, 2014

Aku Bukan MISTRESS...

Aku bukan Mistress...
yang diperlakukan ssukahati...
aku bukan Mistress
yang diguna bila perlu dikala kau kesunyian...
aku bukan Mistress
yang boleh dikotak-katikkan...

aku hanya Hamba Allah...
insan biasa yang mengimpikan
seorang suami yg boleh membimbing aku
yang sentiasa ada dikala aku suka dan duka...
yang mberi bahu untuk ku bsandar...
yang menyapu airmata ku dpipi yang mgalir krna tluka...

aku hanya insan biasa yang inginkan CINTA...
bukan kepura-puraan...bukan lakonan semata-mata...
hanya keikhlasan dan kejujuran didalam hubungan...
bukan sekadar tempat untuk mengisi masa lapang...
atau bukan tempat untuk bersuka ria..

aku punya hati yang ingin dikasihi dan disayangi...
bukan utk dsakiti dan di tinggalkan...
hargailah ketika aku masih ada..
jangan sudah aku pergi dan tidak mampu untuk bertahan
kau datang menagih cintaku kembali
kemudian kau lukai aku lagi, lagi dan lagi...

Harus sampai bila aku dijadikan sandaran...
aku ingin menjadi yang halal dan hidup dalam redhaNya...
jika kau x mampu biarlah ada lelaki lain yang akan menjaga aku 
dan mencintai aku apa adanya...

aku hanya aku...
tidak ada harta yang dapat aku berikan...
tidak juga kaya raya dengan wang ringgit...
aku insan sederhana dan ingin hidup aman sejahtera
bukan kemewahan yang aku cari...
hanya kebahagiaan dan kesetiaan...
itulah penting didalam sebuah hubungan...

Jika tiang kesetiaan itu tidak ada
maka robohlah mahligai cinta yang dibina
kerana tempang dan berat sebelah...
aku hanya perlukan kekuatan untuk meneruskan hubungan ini..
tetapi aku semakin lemah disaat kau menghindari aku...
mengabaikan aku dan aku tidak dihargai...

hanya satu mampu aku buat...
SABAR...
insyaAllah berkat kesabaran aku...
ada sesuatu yang besar yang akan aku perolehi
atas kesabaran ku selama ini...

Jika aku tidak lagi dihatimu...
pulangkanlah aku kembali kepada keluargaku...
lepaskanlah aku dgn cara baik...
sebelum masjid itu terbina atas keterpaksaan
lalu akan roboh ditengah jalan...

Allahuakbar...hanya padaMu ku serah takdir hidupku bulat-bulat padaMu...

Kebahagiaan abg yg syg utamakan...
jika kehadiran syg hanya menyusahkan dan mbebankan hidup abg,
bterus teranglah...syg akan paham...
jika ada perempuan lain yg mampu mbahagiakan abg khabarkanlah pd syg..
jgnlah terus mgikat syg dan mberi harapan palsu...
sebab syg dah rancang semuanya...

Aku merancang Allah juga merancang...
dan aku yakin perancangan Allah yang sebaik-baiknya...

Jika abg yg ttulis mjdi bakal imamku dan bakal papa anak-anak syg..
syg bsyukur...insyaAllah jika jodoh itu milik kita...
kita bersatu di dalam ijab dan kabul...
Aku redha...

TULIP...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly