Saturday, October 12, 2013

Mencintaimu...

Ya Allah, kurniakn lah rasa cintaku pdMu dan pd insan yg mcintaiMu dan bramal pdMu...hanya padaMu aku mmohon ya Allah. Jika bukan pdMu pd sapa lgi aku harus mminta...

Bila Allah putuskan hbgn kta dgn manusia ataupun dgn harta benda..
Mungkin Allah ingin mduga kta dan supaya kta teruskn hbgn dgnNya dgn hnya mcintaiNya krna kbgantungn hidup hanyalah pd Allah...

Mungkin ada hikmah yg tsembunyi...
Jgn mudah mlatah dgn dugaan dan ujian hidup yg Allah beri..
Kerana kta adalh insan tpilih...
Aku sedar driku tlalu leka dgn syurga dunia..
Dgn hnya mginggatiNya dkala aku bduka dkala aku mmerlukn tmpt utk aku mcurah rasa hati...

Namun kta hanyalh manusia biasa yg x leps dri mbuat ksilapan...
Ksilapan yg kta telh buat jgnlh diulanginya lgi dan lgi...
Bahkn ambil iktibar dri pa yg tjdi...
Tlalu byk yg aku sudh bljr mgeni HIDUP ini...
Tentang khidupn yg sementara...

Ajal, maut, jodoh dan rezeki itu rahsia Allah...
Semuanya rahsia Allah...
Mungkin ada sebabnya Allah putuskn hbgn aku dgn mr. M...
Mungkin Dia x mahu aku terus mnerus mlakukn dosa dan hidup bgelombang dgn dosa dan noda...
Mungkin Dia rindu utk mdgr rintihn hamba2Nya utk kembli pd jln yg dredhaiNya..ku akui tlalu byk yg tlh ku lakukn..aku buntu harus bgimana lgi mhadapi semua ini..hanya bserah dan mharap ptjuk driNya...

Segalanya aku terima...
Biarpun sakit ini ku rasakn ini aku pasti da hikmah dsbliknya...
Biarlah aku sakit sekali dri aku sakit bterusan....
Berulang kali sudah aku mberi pluang dan terus mberi pluang...
Sampai bila suma ini akn berakhir...
Aku pun tak tahu...
Aku pun kenal erti penat lelah...
Aku x kuat..aku lemah...

Tak kan terpisah...
Akhirnya tpisah jua...
Cinta ini bukan milik kita...
Hakikat yg perlu kta terima adalah Cinta itu x smestinya mmiliki...
Walhal Cinta itu satu pgorbanan asalkn org yg kta Cinta itu bahagia dgn pilihnnya...

Biarlah kali ini aku yg bkorban...
Pgorbann aku x penah kau hargai dan lihat...
Pgorbann itu bila kta mlepaskn ssuatu yg kta syg utk org lain...
Kta sharusnya dgn ikhlas mlepskn ia pergi dri hidup kta...bukannya mgambil kmbli dan mberi harapn lgi..
Sptutnya cukup lah kta mdoaknnya dari jauh dan mharapkn dia bhgia bsama pilihn hatinya..
Bukannya mranap dan mhancurkn hbgn org lain...fikir dan renung2knlah...

Kali ini biarlah aku yg pergi..
Kerna mmg dri dulu itulh jln yg tbaik utk kta semua...
Ttpi kalian degil, ego, tburu2 dlm mbuat ssuatu kputusan...akhirnya org lain juga turut mjdi mangsa keadaan..
Aku redha aku terima..hanya Allah shja yg lebih mgetahui pa yg tlh tjdi...

Moral of the story...
Jika kita belum benar2 dpt mlepaskn ssuatu yg kta syg itu kpd org lain jgnlh lepaskn nya pd org lain...
Jika kta x mampu hidup tanpanya dan masih mmerlukn dirinya utk terus hidup jgnlh lepskn nya...
Jika kta masih mharapkn drinya kmbli lgi pd dri kta jgnlh serahkn nya pd org lain...
Buang ego utk org yg kta syg dri kta hilng org yg kta syg krna ego...

Aku akan terus mlangkah pergi...
Kerna cintaku tlh dkhianati...
X tdaya dan x tmampu lgi utk terus btahan...
Hanya dpt mdoakn kbhgiaanmu dsetiap sujudku.
Hanya dari jauh aku dpt mcintaimu dan terus mcintaimu...
X perlu kau gusar x perlu kau khuatir...
kau akan bahagia meskipun aku x bsamamu...
Kerna kbhgiaan itu bmksd kta mnerima semua apa yg kta ada itu apa yg kta miliki itu dgn bsyukur seadanya...
Setiap apa yg hadir dlm hidup kta itulh kbhgiaan yg Allah beri...
Jgn tlalu mcari ksempurnaan...
Cuba hargai apa yg ada dhdpn kta...jgn dkejar yg tlh pergi jauh sedangkn yg dlm genggamn x penah kta sedari...
Makin kta kejar mkin ia lari...
Jika ia milik kita sjauh manapun ia pergi ia akn kembli pd kta...
semuanya rahsia Allah...

Aku tetap terus begini...
mcuba utk mulakn khidupn baru tanpa mr. M kerna aku yakin kbahagiaan itu akn mjdi milik aku juga suatu hari nnti...
Mungkin jambatn utk ku mgapai bahagia itu masih tlalu pjg dan tlalu byk jln yg bduri perlu aku tempuhi dulu..
InsyaAllah berkat ksabaran ku akan ku temui bahagia itu....
Biarlah mr. M mjdi kenangn yg terindah dlm hidupku...
Anugerah yg terindah yg pernh hadir dlm hidupku...

Aku harus terus mlangkah dan bdiri dkaki ku sendiri...
Tak usahlah bpaut pd kenangn jika kta blh bahagia dmasa hdpn...
Mungkin ini adalah satu peringatan Allah pd aku yg hidup ini tidak selalunya indah...dan
Langit tak selalunya cerah...
kerna kta mmg x lepas dri mhadapi langit yg mendung kerana Allah ingin mduga thp keimann kta dan kta stiasa mharapkn kbgantungn hidup kta hanyalah pd Allah buknnya pd manusia...

InsyaAllah aku akan mcintai insan yg mcintaiMu dahulu kerna aku mahu hidup ddlm redhaMu...
InsyaAllah...

p\s: Kepada bakal imamku terimalah diriku bakal makmummu seadanya...ssunguhnya aku hanya insan biasa.manusia biasa.wanita biasa...

AKU ADALAH AKU...dari dolok hingga skrg abg.. syg ada abg sorg jak..sampei skrg syg setia...insyaAllah abg..jika abg jodoh syg..Allah akan bukk jln utk kta bsama..jika abg bukan jodoh syg.kta tetap xda jodoh abg...hanya mampu bdoa.berusaha.ikhlas.tawakal.

DUIT - DOA.USAHA.IKHLAS.TAWAKAL

InsyaAllah, Jodoh Itu Milik Kita dan takkan tpisah lagi... InsyaAllah...

Aku tetap mcintaimu mr.M...
Sha cintakan Abg...

TULIP


Hanya ku mahu hbgn yg halal...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly