Friday, October 18, 2013

Jodoh Itu Rahsia Allah...

Ya Allah, hari ini genap sminggu aku dan mr. M bpisah...
aku mcuba dan terus mcuba utk mulakan khidupan baru..
meskipun aku tak biasa tapi aku mesti terus mlangkah...
sakit yg ku rasa sukar utk ku gmbrkan...

apa tah lagi kenangan kami bsama
masih tpahat teguh dkotak fikiranku...
sering kali aku mginggatkn diri
supaya terus kuat mhadapi suma ini...

utk apa lagi aku mharap ssuatu yg aku xpasti?
utk apa lagi aku mnanti dan terus mnanti ssuatu yg aku xpasti?
aku boleh...aku boleh...aku boleh...
kerna aku xmahu dsakiti lagi, dtipu, dpmainkn dan terus dpbodohkn...

Demi ALLAH aku rindu Mr. M...
tetapi aku pendamkan sendiri...
dan mharap keajaiban akan blaku dlm masa tdekt ini...
aku mharapkn diriku x lama lagi disini...
kerna sukar utk ku terima suma ini buat masa ini...

aku x mahu bjumpa dgn mr. M lagi...
dan brg2 yg mr. M bagi masih ada pd ku...
teringat kata2 mr. M supaya mmulangkn kembli
apa yg telah dia berikn dan slps itu x mahu aku dsini lagi...

insyaAllah, abg...
kmk akan pulangkn semua brg2 ya bila kmk dah x ada...
kmk maok jak pulangkn kinek2 tpi abg ckp
bila kmk dh pulangkn brg2 ya abg xmok kmk dctok gk..
kmk mntk abg tgu ckit masa gik...
insyaAllah kmk akan pergi...bsabarlah...

buat masa ini biarlah pintu hati ku ttutup dulu
bila tiba masanya ia akan tbuka dgn sendirinya...
InsyaAllah...


JODOH ITU RAHSIA ALLAH...
 
Jika ALLAH tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya …. kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH.


Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama.. Kita Tetap Tidak Akan Bersama.. Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang.. Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya.
Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah.. kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. 
Sama2 perbaiki diri,minta pada Allah. Dia mengetahui,sedang kita tidak mengetahui bukan? =)

sumber

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly