Friday, October 4, 2013

Disaat aku harus melangkah pergi...

Ya Allah kuatkanlah aku utk btahan sementara waktu ini..
Kau bukk kn lh pintu rezeki utk ku dtmpt lain.
Biarlah aku mlangkh pergi dri terus tseksa begini..

Aku redha ya Allah jika aku yg harus pergi..
Ku akui itulh jln tbaik utk aku..kau..dan dia...
Mungkin ini sudh ttulis dlm hidupku...
Dsana hanya satu psinggahan utk aku..

Aku kecewa..aku sedih..aku kesal..
Kerana dkhianati dan lebih teruk lgi dhalau keluar...
Kata2 yg keluar dri mulut mr. "M" mmg msih tngiang2 dtelinga aku...

Jika ya abg maok..kmk timk..mmg kmk dh lmk tnm niat mok keluar dri sia utk mulakn hidup baru..
P.x sangka scept tok abg mharap kmk pergi..
Mgkn abg x mok kmk tgk abg epy.bhgia dsia..
Kmk xkesah skalipun tgk abg epy.bhgia.bgelk ketawa disia...
Jnji abg bhgia..kmk hnya mampu tsenyum..

Tapi ku sedar diriku x dperlukn lgi dsitu..
Biarlah aku yg mlangkh pergi dri keadaan mjdi kusut lgi..
Aku x mahu mr."M" yg dpsalhkn..
Biarlh aku mnanggung sumanya..
Nama ku telh buruk..aku dah dpandang serong.maruah ku telh dpijak2..
Hanya mampu tsenyum mguatkn semangt wlupun org x tahu pa yg sedang aku tgung dan alami....

Jika selama ini pgorbann aku dianggp hnya skecil itu..
Biarlah aku bkorban utk mlangkh pergi dri hidup mr. "M"...
Aku x sangka slma ini pgorbann aku hanya itu..hnya itu dmata mr. "M"...

Ya Allah..betapa kecewanya dhati bla org x mhargai dan x nmpk sbenrnya pa yg kta dh buat utk dia..
Tpi..aku terima.sgalanya aku terima..
Biarlah kali ini aku korbankn cinta aku..
Meski pun aku x dpt hidup bsama mr. "M" aku terima krna x sgup lagi aku mdgr kata2 yg mguris hati aku..
Sbb aku tahu dia bkata begitu krna org lain lebih besr pgorbannnya dri aku...

Bkorban utk apa tu? Utk kbaikan sendiri..lepas itu salahkn org lain atas ksilapan sendiri..buat kputusn tburu2 ahernya aku yg jdi mangsa..:(

Aku x penah mntk pun hidup mcmni..
Aku x penh mntk pun suma ni jdi..
Aku x penh mntk pun..ni suma korang2 yg nak..aku TAK NAK!!!!

Aku yg korbankn hidup aku utk ekot ckp korang pdhal aku x sangka aku yg dpmainkn....
Jgn jdikn aku kambing hitam..
Tmpt sandarn utk korng pulihkn hbgn..
Skrg pa dh jdi...ya Allah..sudah2lah..
Jgn teruskn sandiwara ni..
Aku x sgup lgi dduakn..dblkgkn.dtipu..
Sampai bila???????

Abg..jgnla bjanji bagai gik mun hatinya blom spenuhnya dpt hidup bdua jk ngn kmk..
Kmk dh pdh awal ngn abg kmk xdpt bkongsi kasih...kmk xdpt..
I'm so sorry....
Kmk blh pergi..kmk blh sbb kmk xmk skit..kmk xmok hidup kmk merana dudi ari lak..siang mlm btemnkn airmata sedangkn kmk tpaksa mnutup mata bla tgk abg ngn prempuan lain..
pk la bang..jgn tamak..jgn x bsyukur..
cuba timk hakikat tok jln yg ktk sdri pilih..
Jgn la seksa kmk mcmtk..
seolah2 abg da kmk sorg p kmk tauk..kmk tauk..kmk tauk..
Biarlah kmk yg pergi...

InsyaAllah bang..abg sabarla ckit masa gik..kmk akan keluar dri sia..berik kmk masa...
Lepas tok abg boh reso..kmk xda gk dsia..keyh..
Tokla pgorbann trakhir yg kmk buat.jgnla abg ulang gk ksilapan yg sama..cuba bljr dri ksilapan..

InsyaAllah hidup kta lebih berkat bang..dri hidup dlm pnipuan..sampey bila?
Sampei2 bla2 pun x bhgia mcmya..
Doakn yg baik2 utk kmk..kmk stiasa doakn kbhgiaan abg...

TULIP....

P/s: Hidup ku hanya btemankn air mata...KECEWA....Pgorbann aku hnya itu..hanya itu..x ku sangka x ku duga hati ku tluka parah lgi dn lgi....

P/ss: Pkataan itu boleh mnembus apa yg x bisa dtembus oleh jarum...AKU SAKIT...cuba mlupakan segalanya tpi ku x bisa..msih tbyg2..msih tngiang2..YA ALLAH...:(

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly