Friday, October 11, 2013

Berulang lagi dan lagi...


Ya ALLAH, dugaan apakah ini lagi...
Adakah ini ptjuk driMu...
Ptanda yg Mr.M bukan la jodohku...

Ya ALLAH, Ku mmohon padaMu ya Allah. Kau kuatkanlah aku utk mnempuh segala perit getir hidup ini...tiupkanlah semangat utk ku btahan utk sementara waktu ini.Kau bukak la pintu rezeki pdku dtmpt lain.dsana hanya satu psinggahan buatku..ku terima ya Allah...segalanya ku terima dgn blapang dada...
InsyaAllah pahit yg ku rasa kini nanti dkemudian hari ku akn mrasa manisnya ksbrn itu...

Ya Allah, jika kau jadikan dia jodoh ku, bakal imamku kau dekatkanlah hatinya dgn hatiku, kau bukakn lah jalan utk kami bsama ya Allah.tapi jika dia bukan jodoh ku bukan yg kau cipta utk djadikn imamku.kau jauhkanlah kami dari pkara yg sia2 dan kau jagalah rasa cinta dhati ku ini.Hanya Kau ya Allah yg blh mbolak balik hati manusia. Ku serah hidupku bulat2 hanya pdMu...ku redha...

Ya Allah utk ksekian kalinya..pkara itu brulang lagi dan lagi..
Harus sampai bila aku dpt btahan?
Harus sampai bila aku dpt bsabar?
Ku tiada bdaya lagi..x ada kudrat lagi utk teruskn hbgn ini lgi...

Hanya yg tinggl rasa kecewa.sedih.pilu.ngilu.sakit....
Aku sakit lagi utk ksekian kalinya...
Knk bang? Knk abg buat suma tk gk?
Wlupun kmk x tga depn mata p kmk dpt mrasakn semuanya bang..Kuasa Allah...

Jgnlah ulanginya gk..
Bljr dri ksilapn...cuba ambek pgajaran atas ksilapan yg abg dh buat...
Sampei bila abg mok hidup mcmya?
Ya Allah...timakla bang tk jln yg abg pilih sdiri...

Aku x mampu utk teruskn...
Biarlah aku mgalah mlangkah pergi dri hidupmu...
Dari aku terus btahan utk sakit...
Sia2 abg kta teruskan...tpi pgakhirannya hanya sia2 belaka..
Jgnlah mnidak kn semua yg dh terng...
Sudah terang lagikn bsuluh..

Allah maha kuasa abg...
Hidup tok mcm roda..bputr.kdg2 kta dbwh..kdg2 kta diatas..
Pmainn hidup...jgn leka abg jgn layap..
Bgunlah dri mimpi yg pjg..
Bukalah mata abg..tnyk drik abg pa yg abg mok sbenarnya dlm hidup abg..
Apa yg abg crik sbenarnya..
Knk msih brulang gk pkara ya..
Kmk tseksa abg.kmk sengsara...

Apa yg kta temui belum tentu apa yg kta cari...
Langit tak selalunya cerah..
Hidup tak selalunya indah...
Aku sudah mlalui saat2 yg cukup tseksa dlm hidupku...

Tapi aku redha..
Aku telah mcuba utk mpthnkn hbgn ini..
Mcuba utk mlupakn segalanya..
Mcuba utk hbgn yg baru..
Mcuba utk btahan...
Biarpun aku sudah x mampu utk teruskn
Bahkan aku gagahkn diri.kuatkn diri utk trus bgun dan mlangkah utk hbgn kta..
Tpi sygnya abg tsilap langkh lagi...
Brulang lagi, lagi dan lagi...
Cukuplah dgn semua ini...

Aku tpaksa pergi..
Demi ALLAH ini pluang terakhir...
Hargai aku...tapi syg abg x hargai pluang yg syg berik...syg dh bkorbn abg..utk abg...
pgorbanan ku yg terakhir...
Tak cuba utk kembali lagi
Kerana yg hnya tgal PENYESALAN...

Aku x mnyesal mcintai mr M...
Tpi kecewa dkhianati.dtipu.dpmainkn...
Lagi, lagi dan lagi..ku xbisa..ku xmmpu..
Pdhal AKU MASIH CINTA....
terima kasih utk segalanya..

Meskipun hatiku tluka aku akn tetap tsenyum...
Aku doakn moga dirimu bahagia....

Assalamualaikum CINTA....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly