Wednesday, September 18, 2013

Bukan Salahku...



Bukan salahku...
sudah ku katakan, ku x mampu...
aku lemah aku x kuat..
mengapa tlalu sukar utk kau phmi...
mgapa begitu sukar kau mgerti prasaanku...

aku sakit...
kau mminta supaya aku mberi pluang lgi...
pluang lgi? utk ksekian kalinya...
pluang utk apa? pluang utk kau sakitkn ku lgi?
pluang utk kau lukakn aku lgi?
pluang utk kau buat silp lagi & kemudian
kau mrayu pdku utk kembali pdmu...
dan lagi dan lagi ku terus mnerus mberi pluang...

utk apa semua itu???
aku bukan boneka...
x cukup2 lagi kah pa yg tlh kau lakukn..
x cukup kah kau mlukakn aku.mnyakitkn aku..
ya Allah...aku x kuat!
jgn la bjanji dan bjanji lagi...
kerna suma apa yg kau katakn pdku 
hanya stakat dbibir shja..
aku mahukn tindakn pbuatan..
bukan cakap kosong!!!!

nama ku sudah buruk..
aku sudah dpandang serong...
aku insan teraniaya...
hanya Allah yg lebih tahu pa yg tlh tjdi.
aku sgup dpandang hina...
demi mptahankn cinta kta..
aku sgup korbn hidupku
smata2 ingin hidup bsamamu..
aku ketepikn org dskelilingku...
aku utamakn kau dri kluarga ku sdiri..
tpi dirimu tetp begitu?
x mhargai apa yg tlh ku lakukn..
kau tetap mnyalahkn aku...
semuanya aku...salahku...:(

kau kata terimalah dirimu kembali..
kau akan mjaga ku..
kau x kan sia2kn ku lgi..
aku x akan sakit lagi..
kau bjanji kau akan mgubati luka ku..
tpi:?? luka ku mkin btmbh...
makin parah...bukn kau mgubati tpi 
luka lama bdarah kembali dn lgiiiiiiii....

harus sampai bla aku dpt btahan???
bgimana lgi aku ingin mgubati luka ku sendiri...
aku xperlu lari lagi..
ku terima..ku akur..jika ini yg tlh ttulis..
insyaAllah aku kuat mhadapi semua ini..
mslh yg aku cari sdiri...
bukan salahku..tpi salahmu...

p/s: aku mnanti keajaiban...mmohon dan mnanti ptjuk dri Allah...
aku yg harus pergi...aku harus terus mlangkah tidak mnoleh lagi...
kenapa aku lemah bila ddepanmu???
begitu senang dan mudah kau mdptkn aku kembali dgn apa yg telah kau lakukn...

jika dirimu dplakukn sdemikian rupa...
tidak ingin kau lihat muka lagi...
kenapa aku bisa mnerima dan bjumpamu lagi...
stelah kau khianati cinta kta..stlh kau tipu dan mainkn aku???
kenapa aku boleh????
tidak adil bagiku....
setelah kaut inggalkan aku senang2 kau kembali kpdku lagi....
aku bodoh....
bialah aku terus tseksa...
terus bsama mu jika itu yg kau inginkn...
jgnla org dskelilingku pula yg kena...
biarlah ku tgung suma ini...
jln yg aku pilih sdiri....
aku pasrah...aku redha....

Ya ALLAH, KUATKAN AKU UTK TERUS BTAHAN....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly