Sunday, July 28, 2013

Manusia Biasa...




Aku hanya manusia biasa…manusia biasa yang sering melakukan ksilapan dan ksalahan…
Aku hanya manusia biasa yang mpunyai kkurang diri..hanya manusia biasa..hanya Hamba ALLAH…

Allah x akan berik ujian pada HambaNya yang x dapat ditanggung oleh kita…Mesti Allah berik ujian mgikut kmampuan kta sendirik..kan??? Ya ALLAH…Ujian towk blom sbesar ney pun..x sehebat yg ku lalui dolok…

Aku maseh boleh btahan n bsabar dgn sgala cabaran dan dugaan towk…
Even aku rasa aku dah x mampu..penat! lelah! Letih! Letih mowk mnangis gik…ya Allah
Kau tabahkanlah hati aku…kau tiupkanlah semangat padaku utk aku terus mlangkah…
Kau jauhkanlah aku dari hasad dengki dari segala masalah hati dan perkara2 yg mungkar…
Kau peliharakanlah hati aku dripa bprasangka buruk kpd insan lain…

Ya ALLAH, aku hanya insanMu yang lemah…berikanlah aku petunjuk & hidayahMu…
Aku pasti Allah apa yang telah Kau rancangkan ini smemangnya tbaik buat aku…
Mempunyai hikmahnya tersendiri…aku pasti dan aku yakin semua ini ada jawapannya…
Aku pasti semua ini sudah kau caturi utk aku lalui & selesaikannya…

Bantulah aku Ya Allah utk terus mlangkah & mpjuangkn hak aku…
Biarlah aku bjalan dgn tenang tanpa mmandang kea rah mereka yg telah mganiaya diri ini…
Aku hanya hambaMu yang lemah, mpunyai byk kkurangan diri…
Maafkanlah diri ini kerana kadang kala mlupakanMu dikala ku bahagia…
Dikala hati aku bduka, ksepian Kau sentiasa ada mjdi tempat utk aku mngadu…
Mluah segala isi hatiku yang kecewa & hampa dgn org skeliling yang mmandang rendah thadp aku…

Aku tahu ya Allah…masih banyak yang akan aku lalui selepas ini..
Ini hanyalah ujianMu yang kecil dan sikit…
mungkin sikit hari lagi aku akan mhadapi ssuatu yang besar dan mnyakitkan lagi…
Kenapa aku terus-terusan mbiarkan diriku dplakukn sdemikian rupa…
Dimanakah kcekalan & ktabahan ku selama ini..dimana hilangnya!!!
Kenapa aku tidak menjadi orang yang kuat & berani mpthankan hak aku!
kenapa aku masih berdiri menundukkan kepala tanpa mgeluarkan sebarang kata!
kenapa aku biarkan keadaan terus-terusan kusut begitu!
Kenapa aku masih berdiam diri sedangkan orang sekeliling mentertawakan aku!
Kenapa aku terus lemah dan lemah…bangkitlah! Jangan mudah berundur! Kau boleh lakukannya!

Ya ALLAH, KAU BERIKANLAH AKU KEKUATAN ITU…HANYA PADAMU KU MEMOHON PERTOLONGAN DAN PERLINDUNGAN…JIKA BUKAN KEPADAMU KEPADA SIAPA LAGI AKU HARUS MEMINTA…BANTULAH AKU UNTUK TERUS BERJALAN TANPA MENOLEH KE BELAKANG LAGI…KUATKANLAH SEMANGAT KU…KEMBALIKAN SEMANGAT KU YANG HILANG ITU…

Isk3..Isk3…aku sedih! Aku kecewa! Aku hampa! Aku menyesal! Aku kesal! Kesal dengan insan yang amat aku hormati selama ini telah menjatuhkan aku…sengaja ingin memperlekehkan aku…sengaja mahu aku buruk dipandangan orang lain…hinakah diri ini kerana menjadi terlalu naïf dan lurus? Kenapa orang sekeliling terlalu mudah mempergunakan aku…terlalu senang memperbodohkan aku…kenapa aku menjadi orang yang dungu, bodoh dan tidak pernah berani bsuara mpertahankan diri…kenapa?! Kenapa?!!! Sering mengambil kesempatan didalam kesempitan…

Terima kasih hamba Allah kerana menyedarkan aku tentang semua permainan & sketsa ini.. kenapa aku begitu jahil dengan semua ini! Sungguh terasa begitu kerdil diri ini…ingin ku luah kepada orang sekeliling namun bibirku hanya terkelu untuk membuka bicara..takut nanti disalah erti lagi..aku sudah penat utk mlaluinya utk ksekian kali..aku penat! Aku lelah! Aku x mampu! Aku takut nanti aku semakin serik dan serik..dan hati ku mungkin akan menjadi keras…skeras2nya…mungkin lebih keras dari kerikil…ya Allah…

Hanya melalui penulisan aku mampu merungkai kata2 dihati…jiwa ku mnangis pilu…begitu sakit & perit hanya Allah mgerti betapa sakitnya mnahan ssuatu perasaan… menangis sendiri tanpa tiada siapa pun tahu masalah yang sedang ku hadapi ini…

Aku cuba! Aku cuba menjadi yang baik! Walaupun aku tidak dapat menjadi yang terbaik..namun aku maseh bsyukur kerana Allah tidak pernah mlupakan hambaNya…Aku bsyukur kerana masih ada lagi rasa kmaafan dihati ku utk mmaafkannya…

Aku tidak mahu terus-terusan dibelenggu dengan masalah ini..aku mahu pulang! Pulang dimana perasaan tenang dan damai yang ku rasakan dulu kembali lagi…hanya Allah yang mampu menentukan segala-galanya…terima kasih ya Allah kerana masih memberi walaupun hanya secebis rasa sisa cinta dihati ini…aku bersyukur…semoga dengan keberkatan kesabaran aku selama ini aku memperolehi hasil yang baik…insyaAllah~


p/s: terasa begitu mdalam ksunyian itu..sungguh mencengkam mnusuk ke dalam kalbuku..ku doakan kau bahagia…bahagia…terima kasih kerana mberi pluang  itu walaupun hanya sesaat…hanya ssaat…L

p/s/s: bersabarlah…bersabarlah..bersabarlah…aku pasti kau boleh Aisysha! Teruskan berjalan jangan kau peduli suara2 sumbang itu…teruslah mlangkah janganlah kau mudah tersungkur jatuh apabila mendengar semua kata cacian dan tohmahan itu…Allah sentiasa ada disisimu, teruskan melangkah…dan menuju kejayaan yang kau impikan selama ini..AMIN~

SEDIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH…L

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly