Monday, December 17, 2012

Bahagia Yang Sementara


BAHAGIA YANG SEMENTARA

HANYA MENANTI KEAJAIBAN BAKAL BERLAKU…

“Kenapa LELAKI selalu cakap men sebut jer..men redah jer tanpa memikirkn risiko sleps itu or prasaan ssorg itu??? Orang LELAKI nih mmg mcm ni ek…terus terang sangat…”

Ya ALLAH, fikirlah dulu sblm btindak..ready ke ndak GEGURL tuh blh trima apa yg dia ckp n luah..dun be senggaut2 bah…adohhhh..saspen btol lah…

Apa nak buat kalo org dah men redah aje..GEGURL jadi serba salahlah…respon? (T.T)
Tu jer yg ko tauk kn Cha Cha.ngis x abeh2..hek3..i like…
Bila DIA panggil sy dgn nama itu…imusm…seriously…J

Tapi, bahagia sgt bila ada org yg syg kite mcm tuh..oh, so suwiiitt…ngada2..tampa palak..
Eii, plsssslahhhh xleyh keyh…aku mesti BACK OFF! Giler ko…buat hal…

Biarlah aku pendamkn aje…lepaskan suma asalkn x mnyakitkn byk ati..aku silap
Dlm mcaturi idup aku..aku biarkn keadaan itu mmrangkp aku..aku biar ruang itu dpenuhi
Ahernya apa yg tgal utk aku…KESAKITAN…KEPEDIHAN…KESENGSARAAN…KERINDUAN…PENYESALAN!

Aku pasti ia suma ada hikmah tersembunyi…mungkin bukan JODOH…
ALLAH dah tetapkan yg tbaik lagi utk aku dan DIA…Asalkn dia bhgia cukupla…
Cukuplah pgajaran dulu mgajar aku ttg kehidupan sbenarnya..
X mahu aku ulangi ksilapan ku yg dulu..CUKUP…CUKUP…SUDAH…

Pasti ada yg lain yg akn muncul dsimpang hidup ku..utk sementara atau selamanya..
Aku xpasti…mnanti dan terus mnanti ssuatu yg aku x pasti…krna pnantian itu satu PENYEKSAAN…:(

TERIMA KASIH Awk krana mbhgiakn sy wlpun hanya sementara…krna itu sudah mmadai utk mgisi kkosongn hati ini utk sketika..dan MAAF krana harus mbuat kputusn ini krana kau bukan tcipta utkku…
PERGILAH, BERSAMA MEREKA KERANA IA TELAH TERTULIS UNTUKMU…

Biarkan aku mulakan kehidupan baru ku bersama orang lain…dan biarkan saja kenangan kita dimamah usia dan keadaan…I’M SO SORRYYYYYYY….(T.T)


p/s: Jangan sesekali memberi ruang dihatimu untuk insan yang telah dicintai orang lain kerana ia amat memeritkan dan memilukan…itulah cinta datang tanpa diduga pergi tanpa disedari…

p/s/s: SILAPNYA SEORANG WANITA ialah :

~ bila dia percaya, maka dia TERLALU PERCAYA..
~ bila dia menyayangi, maka dia MENYAYANGI SEPENUH HATI..
~ bila dia memberi, maka dia BERIKAN SEGALA-GALANYA..
...
Kerana itulah, apabila BERHADAPAN dengan SEORANG LELAKI, wanita perlu lebih BERHATI-HATI, janji manis di bibir itu. Mungkin menjadi SEMBILU yang akan MENGHIRIS HATI bertahun lamanya, impian dan harapan indah itu. Mungkin menjadi selumbar yang MELUKAKAN..

Makanya,

SELAGI BELUM PASTI, jangan memberi sepenuh hati
Selagi belum memiliki dan dimiliki SECARA HALAL dan SAH, JANGAN MEMBERI segala-galanya,
bila kita terlalu mudah memberi..
maka kelak nanti kita akan SANGAT SUKAR MELEPAS PERGI.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly