Saturday, October 27, 2012

Hari Kian Berlalu Pergi...


Hari kian berlalu…namun aku tetap begitu
Masih memikirkan kemana arah tuju…
Haruskah aku berhenti sampai sini dahulu
Atau terus berjalan menanti dan terus menanti sesuatu yang tak pasti

Penantian itu satu penyeksaan
Namun aku rela menunggu jika balasannya nanti mengembirakan
Jika aku meneruskan dengan apa yang telah aku mulakan
Apakah pengakhirannya??? Baik-baik belaka atau aku umpama bermimpi

Mimpi yang tak akan pernah menjadi kenyataan…
Aku keliru harus bagaimana untuk mengambil jalan selepas ini…
Takut nanti aku tersilap langkah lalu penyesalan yang tak sudah yang terjadi

Namun aku tak harus tetap begini…
Harus sampai bila aku disini…entah mereka suka atau tidak…
Aku pun tak tahu…

Jika aku tidak mencuba sekarang bagaimana aku mahu tahu
Apa yang bakal terjadi pada masa hadapan…

Ya ALLAH, permudahkahlah segala urusan aku didunia ini…
Aku redha dan aku pasrah dengan ketentuanMu…
Kini, sekarang dan bila2…Hidupku…
Aku serah bulat-bulat hanya padaMU…

Apakah kesudahannya???

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly