Thursday, September 27, 2012

Ke-22



Alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk bernafas di ulang tahun ku yang ke-22 tahun…
X menyangka umur ku semakin meningkat dan badan ku juga turut naik…hahahaha..*SIGH*
Kebinggungan memikirkan baju-baju lama tidak dapat aku pakai lagi..Oh TIDAK!!!
So, csya stop eating!!! Kih3..muwn juak..lalalalalalalalalaaaa…

Xpa,janji ku bahagia..n x kaco idup org…hehe..mkn bowh cover2..malu lak lapar..kih3…
Keyh2 cita sal makan jak..apakah!
So,csya dah umo 22 tahun towk pa yg dah dioleh slmk idup ku???
ooooooooooOOOooooowwwwWWWwwww….eeeeeEEEEmmmmmMMMMMM…
*SPEECHLESS*

Apa ek???
Macam2 yg ingin ku capai n lakukn…tpi,sumanya masih samar2…
insyaAllah pa yg drancang mjdi or da benda lebih bagus gk dri ya…aminnnn…
kpda kengkwn yg wish burfday! Makseh oi!
Kepak wak tgn ku mnaip jak2 reply wish burfday..hehe..bestttt!!!
“Tq” jk dt dpdh..hehe..makseh eyh, tharu sgttttt…J
Smoga takorg dmurahkn rezeki n sama2 bjaya dudi lak ow..AMIN~
Aku x akan penah lupak mdoakan takorg x kira bait or jaik ngn aku..hehe..chill~

Spjg hidup aku 22 tahun towk mcm2 yg aku mowk polah…
P,mowk dtga xda apa juak hasilnya eyhhhh..heheheheheheeh…
Seriously bis jak study riya mcm2 yg aku mowk polah..
Suma dah set dlm kepalak hotak nyer puwn…kih3…

Study or keja??? P,2323…apply UPU wak n anta resume wak…
UPU ya bowh pdh utk ksekian kalinya ku apply…riya last ku apply utk kali ke-3
First intake puwn…xdapot juak..mntk course len ya..rayuan bowh pdh..
Nang x layak kot…kah3…tedah..muwn 2nd intake ya dah 2 kali sa nya..xdpt juak..
Ukan rezeki eyh pdh org..tpiii, INSTEP utk ke 2 kalinya aku interview p xd timak wak..
WHY??? Adakah aku x cukup kuat??? Xda org jwb, entahlah…bukan rezeki…

Yala pdh org rezeki da dmana2 jak..just tgu n sabar…InsyaAllah,
Berkat ksabaran kita ya lak ta dpt hasil yg lumayan..tak gitu???
Dun worry keyh, be epy…so,hikmah nya skrg?? Ku keja diSTIDC sbgi CBG jak..

Alhamdulillah, even gaji masih blom dpt mnampung pbelanjaan bulann ku cukupla
Dpt berik mak bpk tiap bulan…ow,mmg benda  satu2 nya aku mowk polah…
Mowk balas balit jasa mak bpk aku slmk towk..ya first thing ku mowk polah..
Byk dah duit cdak abis kenk aku..hehehe…so,giliran aku gik…

Doakan aku dpt keja tetp..insyaAllah, dpt berik lebih gk..
Pa yg tmampu jk dpt ku berik & tlg takat towk…*SIGH*
Ya mmg first thing ku mowk polh, n 2nd thing ku mowk bls blit
Jasa2 kwn2 ku x kira zaman skul or dpoli dolok…
Tlalu byk dah takorg tlg n support aku…apa2 puwn tq bcos da bla
Aku amat mmerlukn teman disisi..*cewaahhhhhh!!! Peke.

Benda ke-3 aku mowk polah muwn boleh mowk futher study…
Muwn jak..rasa dah nyaman jk dah keja..
Bla mmikirkn study..tringt tutorial,assignment,exam…arrrggghhhhh!!!
Sakit juak sa mlalui2 saat2 genting ya..entahla,mowk xmowk tga upa rezeki…
Xdpt ambek engineering..ambek course len puwn xpa..
P,rasanya skrg fikirn ku lebih pd crik keja tetap…
Mowk byr pinjamn YS aku..Ooowwwwhhhh..hutang byk hutang keliling pinggang…

Then, benda trakhir aku fikir get married before 2* kih3…insyaAllah~
Muwn da jodoh, dalah…hehe..pa2 puwn be4 mnamatkn zaman solo
Aku mowk g bcuti sorg2 dsbuah Pulau…wow! Cam best!
X kesah pulau cney, dekat or jauh…p,muwn boleh mowk g Pulau Pangkor
Or Pulau Langkawi or Pulau Tioman…antara 3 tmpt ya..ehhe..
Then,be4 kawen ku mowk spend time ngn fam jln2 cuti2 msia…
Kakya, bachelor party ngn kengkwn or kta buat short trip…
Bmlm cney2 ka..bbq or jungle tracking…Similajau jdila..dekt..hehe
Lak dah kawen suma gago urus sal rumah tangga..hee..
So,masa yg ada gunakan spenuhnya…

Ya antara apa yg aku mowk polah stakat umo ku 22 tahun towk..
Kacak no 22 towk ow..hehe…klah, sblm pjg lebar ku mrepak..
Pa kata ku undurkn dirik lowk..hehe..lmk dah x update blog…
Busy…kmalasan mlanda diri..heheee…daa…TQ…

HAPPY BURFDAY TO MY TWIN ALYA! MAY ALLAH BLESS U! KAWEN GIK NUN…KAH3..
NEXT!!!

p/s: kbingungan nih..bila lah rezeki aku nk dpt keja tetp..x tetp puwn dpt gji besor cket puwn jdila..gji cbg bapa jk la..ciput jk..tup2 dah abis x sampey sbuln..urm???tpi,aku bsyukur sebb da kerja n da benda dpt dpolah…Alhamdulillah, smoga pas towk da yg lebih baet mnanti..sabar,sabar n sabar jak…

p/s/s: Bilalah dpt byr habis pinjaman YS ya…(”,)

p/s/s/s: Sorry pd readers yg mgikuti novel Mencari Penawar Qaseh..bab 16 dah siap..p,cam xbest jk..haaha..paka..tguuuu…lak dah rjin da share..:)

p/s/s/s/s: Aku mowk makan kek coklat...plsss! anyone, berik adiah kek coklat! hahaha..lucu! just kidding...yummy2!

Gilalahhhh mgugat keimanan....yummy2!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly