Wednesday, May 30, 2012

Pengalaman Baru

Alhamdulillah, akhirnya aku ada masa utk update entri baru...
sudah sekian lama aku x share pa2 yg blaku spjg hidupku di diary on9 ku nih~
rindunya nak mnari2jariku mnaip entri kali ni...
lega...banyak sgt yg blaku sblm2 nih...
kpenatn,kletihn mbuatkn aku xda masa nak on9...
da pun kejap2..kekangan masa..cehhh~ pajak lahhh~
urm,pa yg blaku ek???
nak share satu2 pun aku rasa x abeh smpi besok...

so,title entri aku kali ni...urm??? (',)
pengalaman baru??? pgalamn mmg sgt2 pentingkan..ceh,mcm 
topik pbualan la pulak..ow,formal sgttt...xbesttt...
klah...ku cita satu2 la..sonang skit nak story...
kpd ssiapa yg nak tahu aje ler..pa yg aku buat
dlm hari2 aku yg x penting pun utk org lain..
tpi,pting utk aku supaya aku ingt pa yg dah blaku dlm
hidup aku sblm2 nih..even benda remeh temeh,
p,benda mcm  tuh la kta senang lupa..kan3?

kta ukan dpt save pun suma pa yg dah jdi...
bla dah dcoretkn di dlm diary nih..
time kta sunyi2,duk sorg2 mgelamun dlm bilik
dpt baca blik..p,bila baca balek mcm lucu..
mesti ketawa..ngis,sedih da jugak..kenapa aku mcm tu dulu??
mesti soklan tu juga yg bmain dibenak fikirn..pergghh! ayatttt...
ow,lama dah x bkarya..bz sgt2..al maklumla dah start training CBG tuh...

klah,cita sal keja aku skrg..urm???
mula nak lapor diri tu blur lah kan..pa ek kerja aku?ok ke?
tpi,skrg nih aku x nak pilih2 kerja,pa yg da dulu suma try..
pgalaman jugak tuhhh...pluang keemasan..
even pun org bnyk ckp,alah cbg,brapa sgtla gaji..
drpd aku duduk umah x cari pgalamn dluar better aku trimakn..
cukupla utk makan..sapa yg nak bgi aku duit kalau x cari sdiri...
utk sementara waktu nih maseh mngu pluang kerja dtmpt2 len.
byk dah anta resume,mohon sana sini,p maseh lowm da feedback...
so,just join aje program CBG nih....

sudah cukup sudah...ahaha..eyh2,mcm lagu pulak...
penat duduk umah,bla kerja ni penat mmg penat,tpi
skurng2nya dpt tmbh ilmu,pgalamn...
keja aku biasa2 aje..pa yg ptut dtlg,aku tlg..
lebih pd program yg dianjurkn kerajaan la...
klu korang penah dgr 1 AZAM stand 4 Akhiri Zaman Miskin
ekasih punya program tuh.da dlm tv.mbasmi kmiskinn dsrwk...

haa,aku slh satu ahli2nyer...tlg2 pa yg ptut..
tpi,program nih x slalu ada..klu duk opis je
tlg la buat report,kerja2 nak ckp clerk,urm,mcm tu kot..
just prgram 1 AZAM nih byk buat kerja luar,
g rumah2 org,buat tinjauan & pmantauan...
da yg travelling sana sini..hri tuh aku g tatau...
g rumah panjang...first time tuh msuk rumah pjg...best!
ahaha.first time bkeja opis..salu masa LI msuk plant aje..
bmain dgn besi & spanar..kih3..skrg jauh bbeza...
tpi,xpe,besttt program 1 AZAM ni..

aku boleh mlawat tmpt2 tpencil,klu xda program mcm ni
xda nya kta smpi tmpt2 pkampungn kecik dpendalamn tu kan..
time mcm ni la kta tgk mcm mana khidupan dia org dgn kta
mmg jauh bbeza...terbit juga perasaan sedih,kesian,suma bcmpur baur..
bla tgk khidupn mereka aku dah rasa bsyukur sgt dgn khidupn aku..
wlupun x kaya raya,hidup aku dah cukup sempurna,sederhana tpi lengkp..
even maseh da yg kurng tpi bla tgk khidupn mereka yg susah x dpt nak ckp pa..
*speechless*..bgusla kj buat program mcm ni..
da usaha utk mgurangkn kadr kmiskinn...

kta duduk kat bandar, kat rumah elok2 manalah kta tahu
khidupn org lain yg duk dlm pdlamn,mkn pa entah...
aduh,kalau tgk budak kecik tu buat aku sayu....
nak sgt tlg, tpi pa yg tmampu ajelah...
so,csya bsyukur dgn apa yg ko dah ada skrg..jgn nak lebih2! ahahh...
okeyh2...

mcm2 tuh aje lah,tpulang dgn tmpt CBG nak tikam korng..
mcm aku dia tgk kksongn tmpt,so,masa tu STIDC kosong..
so,aku training kat sana,utk jangka masa smpi bla..entah~
sampi ku dpt kerja len la..hehe..nak smbg study dah 2323..urm,
xpela,tgk pd rezeki,kalau da,dalah,klu xda xpe..just go on~
follow da flow...hee..

klah,smpi sini dulu...kepenatan mlanda diri...
ceh,baruk keja siket dah lelah ow..csya2..aiya...
kbai~

p/s: aku rasa KOSONG, sguh masa lalu sgt mberi kesan yg sgt2 mdlm pdku...ya Allah~

p/s: mhitung ari kwn ku sorg ya,x lmk gk net pelamin...alhamdulillah,smoga
      sumanya bjln dgn lancar...AMIN~

p/s: Mcari Penawar Qaseh tu best ke???mcm x je,hehe..boring2 diumah dulu,so ku bkarya je,
      p,insyaAllah aku akan post bab sterusnya,bz sgt2...hee..:)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly