Wednesday, April 4, 2012

Ada Budi Ada Balas

Assalamualaikum...:)

Agak lama aku bdiam diri sblm2 nih...
sgt2 bz...ehem3..bzlahhh sangattttt....kih3..
sbenarnya mmg xda masa sgt nak on9...
xda apa2 yg dpt aku share jugak..hee..

Tapi hari ini kta cakap pasal len...
hmm, Ada Budi Ada Balas....ek???
"Ada ubi ada batas, ada budi ada balas???"
pernah tak korang tolong someone & korang
harapkan mereka2 itu akan mbalas jasa2 korang??
kalau jwpn nya ya???kenapa???
mcm x ikhlas pulak...pdpt akulaaaahhhh...

Tapi kalau mmg tolong ingin mgurngkn beban ssorg...
mmg ikhlaslahhhh...
x mharap apa2 balasan & bukan saja2 nak mnabur budi...
tapi,isu nya bukan itu...
maksud aku ada udang dsbalik mee? or???
apa2 je lahhh...yg pasti baru aku sedari hina diri ini...

Eh3..kenapa pulak tuhhh!!!
tak adalah...aku tgk sonang sgt org nak gula2kan aku...
tgk aku nih lembut,lurus bendul,pmalu, eh? pmalulaahh sgttt...
tpi,mmg hakikat org senang nak tipu2 aku..
tpi,aku x lah sbodoh itu!!!
aku x akan buat ssuatu tanpa mkaji selidik
kbaikkn & kburukkn ssuatu itu...

Mestilah..klu dah mlibtkn soal hidup
bukan boleh diambil mudah..mesti siasat habis2san..
apa baeknya...apa buruknya..
x la dtipu mantak2..or sparuh masak..huahuahua...
Hmm,mesti korang x phm sbenrnya apa yg aku mksdkn..
tpi,biarlah rahsia..aku aje yg tahu...

Skadar mluah rasa yg tpendam dlubuk hati tdalam...
aku x nak org senang sgt nak ambik ksempatn ke atas aku..
mgmbil ksempatan ddalm ksempitan..Hish!!!
mmg TAK lah aku...panas hati ku!
kalau dah orang cakap no...the answer is still NO...
knapa perlu mmaksa ssorag utk mperoleh ssuatu???

Hormatilah kputusn sstgh pihak..
jgn mata sudah dkaburi syurga dunia..
org lain yg tiada kena mgena pulak mjdi mangsa...
utk mbuat ssuatu tuh mestilah tgk dulu..
langkah bjaga2..bak kata ppatah sediakan payung sblm hujan..kan???

Kenapa perlu maseh MEMAKSA...
aku x suka org yg x pandai paham bhsa..
nak aku ckp bhsa apa lagi...
"287ye9fndh@#$%^*(())!~@)"
paham ke???
huahuahuahuahua...
plsssslah aku mrayu sgt2..jgn smpi aku ilang respect kat ko..
jgn smpi suhu kmarahan aku smpi ke takat didihnya..
haaa..kau mmg x nak kan tgk aku marah..
kang x pasal jdi lain pulak..aku x tanggung..kih3..
*just kidding*

Tapi,aku betul2 mintak maaf..
xperlu kau mnabur sgala budi hanya krana
nak kn balasan yg lebih dri itu yg kau akan dpt..
tpi,brusahalah sdiri jika ingin mcapai ssuatu...
jgn harapkan org lain..plssss respect kputusn org..
org pun akan respect kau balik...

kbai~

p/s: Hmm,aku sgt2 marah...tpi,aku just cover line aje..haahaahaa...:)
chill~

p/s: BILA HATI MULA BERKATA... LIDAH TERKELU UNTUK BICARA...
                                                   HUJUNG PENA KUSALUT BISA

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly