Wednesday, February 1, 2012

Live yOur Life

Live Your Life Csya!!!

Assalamualaikum...:)
okeyhla...hari ini mrupakan hari yg amat bmakna utk aku...
urm,knapa ek??? okeyhla..klu korang ada tgk
atas tuh "TENTANG CSYA" tarikh keramat yg tertera
mmg saat2 yg aku tgu2 utk ke stiap taunnya...hee
Alhamdulillah aku masih single mingle...hek3...
utk ke sekian kalinya..sudah 6 tahun aku mbujang~hahah
urm..ada kkeliruan yg blaku dahulu kala..ahahaha

Aku ingt dah 6 tahun..tpi bla dkira balik...baru 5tahun taun leps..
mmalukn..ahaahaha..tpi,xpela..hari ini genap 6 tahun
aku BUJANG...hishhh!!! best btoi la...hahaha
mjlni hidup serba sederhana...xda teman dsisi..
cuma kwn2 n family mjdi tulang blkg utk aku terus maju ke depn..
alhamdulillah,stakat ini mmg aku x terfikir utk ke arah itu...
belum bsedia utk mhadapi sbrg risiko dluar sana..
or takut n JERAK...Oppsss!!! x sure lagi..
biarla masa & keadaan yg mnentukn sgalanya...

Apa yg aku inginkn skrg adalah mcapai sgala impian yg aku impikn..
senangkn hati mama & abah aku...aku malas
nak pk pasal perihal CINTA CINTUN dulu...
kemalasan sgt2..bukn bmakna aku anti LELAKI...
hanya mahu fokus dgn masa depn n cita2...
insyaAllah jika kita kejar cita2 dulu...cinta akan dtg mnyusul...
klu cinta dtg dulu kemudian sjajar pula dgn cita2..
alhamdulillah kpd mereka2 yg bjaya mcapai kedua2nya skali dlm masa yg sama..
teruskn pjuangan & tetapkn dlm hati hbgn itu bukn skadr utk
boneka / cinta monyet shja...biarla ia dsatukn
dgn ikatan yg suci...ijab kabul yg mjdi pmulaan ceritera cinta korang...:)
cewahhh!!! So suwwwiiiiiiittttt....

okeyhla..ckp pasal kawin..mmg byk kawn yg nak kawin kot taun nie..
alhamdulillah dah sampai serunya mreka2 itu bkahwin...
benda yg baik x baik lmbt2kn...jika dh bkmampuan tuh
silalah sempurnakn sparuh drpd tuntutn agama..insyaAllah
rezeki kalian akan blimpah ruah dgn khadirn cahaya mata 
sterusnya yg mjdi amanah utk kalian mmikul tgungjwb sbgi ibu & bapa...:) 
acecehhh...imagine dulu kengkwn aku duk atas pelamin..so suwiitttt...
aku stiasa mdoakn yg tBAIK utk kengkwn aku...
mudah2an xbtembungla nanti majlis taun nie..
2 org tuh kawin taun nie..insyaAllah jika xda aral mlintanglah~
aku doakan semuanya bjln dgn lancar & cepat2la ye..
x sabaq nak mkn nasi minyak nih...ahahahahh...

Kalau korang nak tgu aku..urm,lama lgila alamatnya...
xpe,cepat / lmbt sumanya urusan Allah S.W.T
Kita sbgi umatnya mesti bblik pd Qada & Qadar...
aku serahkn takdir hidup aku bulat2 pd maha esa...
aku pasti & yakin semuanya telah drancang dgn sbaeknya olehNya
utk aku terus jlni hidup ini...bukn bmskd aku x brusaha or hanya bserah...
cuma kdg2 kta perlu terima hakikat...apa yg telah tsurt
& tpalit pd dri kta..terimala ia dgn seadanya & Redha..
insyaAllah kpahitan yg dirasa kini akan mbuahkn hasil yg manis
insyaAllah...:)

Apa2 puwn hidup single mingle nih bukn blh dpndg mudah juga
byk juga cabaran & dugaan hidup yg perlu dlalui & dtempuhi...
semuanya bbeza dgn jalan cerita kita masing2..
semuanya ada cerita cinta sendiri...
jadi,apa yg blaku sblm & slps nih..aku redha & pasrah...
urm..Redha tuh ikhlas pasrah tuh bserah...kan...
apa2 puwn hidup harus dteruskan..
apa yg kta dah mulakan harus diakhiri shingga ke garisan pnamat...
insyaAllah pengakhirannya baik2 belaka...AMIN..:)
Allahu'alam....


p/s: To MyFuture Husband...hee.(ek eleh~) wait 4 me ya...& be good dluar sana!
don't naughty2..ahahahahahhahhahahahaah......(berangannnnn~)

p/s/s: "Kadang-kadang ALLAH jauhkan seseorang dari hidup kita atas sebab untuk melindungi kita. 
Dengan itu,berhentilah mengejarnya. Mungkin ada yang lebih baik yang telah diciptakan 
untuk kita & perlu ingat setiap perkara yang berlaku pasti ada HIKMAH yang tersirat ..."

:: Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. 
Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. 
Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah 
mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka.::




"Rencana Allah itu lebih baik dari pada rencanamu. Karena itu biarkan Allah melihat kukuhnya 

kesabaran dari dirimu, dan engkau akan segera melihat dari Allah sesuatu yang membahagiakanmu." 
[Ibnul Jauzi]

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly