Thursday, January 19, 2012

~ Back To Basic ~

Assalamualaikum w.b.t...:)
Hari ini aku kembali ke zaman kanak2 dahulu kala..hek3...
Ya Allah!!! sgt mrindui zaman kecik2 dulu...
mcm2 kenangan suka & duka masih tpaht djiwa & ingatn...

Korang mcm mana??? Pernah x tfikir zaman kecik2 dulu
mlucukn...mcm2 yg dbuat dlua jangkaan kan..ahahha..pelik2..
okeyh2..sila lihat dbwah..Ape kamu pernah buat salah satu 
benda-benda kt bwh ni masa time kecik-kecik dulu? :



1. Buka kipas meja,cakap depan kipas, nak dengar suara bertukar.
2. Naik kereta, tengok bulan & ingat bulan ikut kita.
3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari 'handle', rasa hebat.
4. Masa sekolah,ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, 
menyamar jadi orang lain, beratur ambil air lagi.
5. Lukis burung guna huruf M .. mesti ada an an an. HAHAHA.
6. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit.
7. Masa kecil, fikir bentuk hati yang sebenar macam ni --> ♥
8. Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati..
9. Kalo tak siap keje rumah sengaja tinggal buku latihan kat rumah...
10. hang gelak kan bila bace semua kat atas ni..
11. Main belon sabun dalam bilik air time tengah mandi. 1 jam duk dalam blik air.
Kredit to Tiz Zaqyah Razak

Hahahahahahhaahahaha...(ketawa tbahak2...)
sgt2 betol bukannn??? hampir ksemua benda diatas tuh
aku pernah buat...hehe..adowh2...ish,mmalukn la..:)
tpi xpela..kta kan masih kecik masa tu...
baru nak kenal erti hidup..kih3...yela sgggtttttt!!!
apa2 puwn..zaman kecik2 dulu mmg mningglkn kesan yg mdlm kan..
xkesahla yg buruk ke baik ke...mmg suma kta dh lalui n bljr dri situ..
bak kata ppatah tempat jatuh lagi dkenang inikan pula tmpt bmain..kan3???

Tiba2 tringt kata2 Ustazah Pilihan Firuz :
"Saya masih teringat lagi setahun yang lalu, pada bulan yg sama, tahun 2011,
 saya terus meredah salji, berjalan seorang diri ke kelas. 
Walaupun terasa sunyi kerana saya satu-satunya rakyat Malaysia di universiti itu,
 saya tetap rasa bahagia menjadi seorang pelajar. 
Sesungguhnya zaman pelajar adalah antara zaman terindah dalam kehidupan. 
Jadi adik2 yang masih menuntut, jgn rasa bosan atau terseksa menjadi seorang pelajar.
 Susah macam mana pun zaman pelajar, ia tetap lebih indah berbanding kesusahan 
yang akan dialami dalam zaman pekerjaan. 
Hargailah peluang dan masa yang adik2 ada. Selamat belajar! ^_^"

Sematkn kata2 itu dlm hati kta..insyaAllah suatu hari nanti
kta akn bjaya..hehe..

Okeyh..last skali aku nak story..hee..hampir 2jam aku
abiskan masa utk mlukis mlm tdi...kih3...lama sgt dah x mlukis
guna water colour buncho tuhhh..rindu zaman sklh mnengah jugakk..kan?
manusia biasala...dah keja nak skolah..dah skolh nak keja..hmmm..
apa2 puwn first lukisn aku x mjdi sggtttt...kombinasi kaler yg x skata..
x sesuaiiiii...nak lukis sunsettt x mjdi...*SIGH*
hahahaha..p,Seri bagi idea suruh buat pondok
So,aku lukisla pondok dekt kebun2 tuh..ahaha..
aku sdiri ketawa tgk lukisan aku..mcm lukisan budak taun1..
entah2 cantik lagi lukisan budak tahun 1..huahuahua...

Apa2 puwn aku sharela jugak lukisan yg aku dh siapkn mlm tdi...
untk tatapan readers2..itupun klu adala yg sudi mnenggok nyer..ahaha..
p,aku selit juga hasil lukisan twin aku alya n adik aku Aida..
sumanya ada kreativiti tsendiri..hehe..silala tgkkk....
harap anda x tmuntah tgk lukisan aku..kih3...
4 those yg smmg mint mlukis..aku mmg kagumla
sgt2 pd plukis2 kta yg kreatif & inovatif...
yg bbakat itu serlahkn diri anda..bakat tpendam jgn biar dpendam..
ahaha..bak kata MatLutfhi..kih3..okeyhhhla..stop mlalut..
Sila Layannnnn!!!

Jeng3...ini lukisan aku..kih3..sila JANGAN ketawa..huahuahua...

Ini lukisan twin aku Alya...Sunset~

Ini lukisan Aidot Sodot...hahaha...

**********
Okeyhla..suma gmbr dibawah aku ambik di goggle search aje
utk dkongsi bsama2 kenangan masa zaman skolh2 dahulu..hee
mari kta flashback...!!! :)

Hah! Pernah x masa kecik2 dulu klu cikgu suruh buat lukisan mesti
kta tlintas dfikiran nak lukis bukit n tgh2 dia ada matahari...ahaha
klu x puwn ada sungai n titi,pokok n rumput cket2..ahha..so suwwiiittt la...



n mesti kta suka lukis buah-buahan yg dletk dlm bakul kan? ahaha...
klu x puwn lukis pasu bunga...hee..lucu!


Okeyhla..tutup entri hari ini...nanti,insyaAllah akan update entri laen..
Daa..Tc..Salam..:)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly