Monday, January 16, 2012

Adam & Hawa


Assalamualaikum readers2...:)
Itupun klu da la org baca entri aku ni..kih3...
okeyh2..aku baru nak bnafas dgn tenang...
sgt2 excited skrg krna x lama lagi...
Novel Adam & Hawa akn diadaptasi ke drama...
yeaaaa!!! best3...i love u Aaron Aziz...

Adam & Hawa adalah drama tbaru Aaron aziz...
x sbar mngu drama ini di kaca tv..yahhh!!!
skrg mmg dah jdi trend suma drama n filem
diadaptasi dri novel...ahahahah..sgt2 bestttt...
kita sbenrnya tlmbt skit...org putih/org luar2 mmg dah
dri dulu dah buat filem adaptasi2 dri filem n komik nih..
kta baru skrg jdi mningkt kadar pnerbitn filem/drama dri novel...

Apa2 puwn..gud job!!! aku mmg galakn la adaptasi2 nih..
skurang2nya kta hargai hasil karya pnulis2 kta...
aku??? x sah mimpi ler..g blaja dulu yee..hek3..insyaAllah..:)
okeyhla...first novel yg aku tgk penh diadaptsi di tv
dulu novel Cinta Pertama dekt Tv1 or Tv2 xsilap aku..
masa itu pelakon2nya Lisdawati & Adi Putra...
sgt2 sesuaila..insyaAllah akan dtayang kembali...hee
best sgt2 novel tuh..i likeeee....!!!

Skrg tgh syok tgk Bicara Hati..n Ombak Rindu???
aku kecewa cket..cket aje la..sebb x 100% sama dlm novel...
sinopsis byk dtokok tmbh..mungkn ada sebb2 ttentu..
p,aku arap2lah Adam & Hawa ni
x jdi mcm OR...carila plakon2 yg sesuai...hee..
so,ckp pasal plakon2 drama Adam & Hawa nih
aku blowm pasti lagi siapa..p,xsalah kalau kta
try test teka n suggest agak2 siapala plakon2 yg sesuai
mmgg watak dlm novel Adam & Hawa nih..Jommmm!!!

SINOPSIS ADAM DAN HAWA :

AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan,
 timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. 
Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu,
 seolah-olah benar apa yang berlaku. 

Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. 
Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. 
Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, 
menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. 
Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya.
 Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata.

Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu 
Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. 
Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus.
 Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, 
hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak,
 perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam.

Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. 
Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. 
Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi..

ADAM MUKHRIZ agak2 siapa ye hero yg sesuai??? 
my Aaron Aziz kot..hee
klu Aaron Aziz aku sokong 100%..hee


REMY ISHAK maybeee...

So,klu watak heroin agak2 siapa plakon wanita yg sesuai
mmgg watak sebgi Ain Hawani???
Ciri2 mesti ler sama dlm novel tuh..tgi,rambut pjg,budk2 lgi,baby face ke..hee
Tiz Zaqyah? Sesuai x? p,aku tgk kat fan page Adam & Hawa
byk support Tiz Zaqyah yg sesuai mmg watak Ain Hawani nih...


Or Fazura yg cun melecunnn tuhhh!!!


Okeyh2..yg last skali aku rasa Izara Aisyah kottt..
cute miuttt gituuu...

P,pa2 puwn pihak pnerbit drama Adam & Hawa ni
mesti lebih tahu n expert lagi nak pilih hero n heroin...
pa2 puwn dri pada calon2 diats..smmgnya mreka layak...
bagi akula...itu tpulang dgn pendpt n psepsi individu lain..hee
hope sgala pjalann & sesi pgambarn drama ini bjln dgn lancar
& akan dikluarkn scept mungkinnnn...(Ui..xsabr ke??? huahuahua..)
okeyhla..pa2 puwn sila like page Adam & Hawa ...
Klah...closed da topic todayyyy...
hee..laterrrrr...Daaa..Wsalam...:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly