Sunday, November 20, 2011

Memories in PMU~


Alhamdulillah..tamat juak pjuangan ku di Poli Mukah ya..
insyaAllah tinggal konvo jak gk blit ke cya..
bla diingt blit..mcm2 dh ku lalui di cya.
perit getir bhgia gembira suma bcampur baur..hee
mcm2 kenangn manis n pahit maseh diingatn..
sumanya tinggal kenangan..
n selalu ku ingt di sanubariku..
wlupun jenuh dah air mata ku mgalir
mgenang sgala yg aku lalui dsaat2 di sia..
mmg byk mgajar aku erti khidupn sbenr n ksabrn yg tgi..
bsyukur ilk2 ahernya dpt la aku mgenggm sgulung diploma..
da wak hasil dripd pent lelah mharungi ranjau khidupn disia..
pelbgi liku2 hidup yg dh ku lalui disia..
bmcm2 derita n gembira sumanya tsemat dihati aku..
kwn2 aku, penyarah2 aku byk mbantu aku disia..
wlupun ada duka juak yg blaku tpi
byk berik pgajarn utk aku n kengkwn yg len..
aku harap pa yg dh blaku biarla blalu..
kta mulakn ssuatu yg baru..insyaAllah psahabtn kta kekl hingga
ke aher hayat aku..thanks a lot..
bla tringt masa sem1 dolok msng2 maseh kenl hati budi..
ada mslh yg dtg silih bganti..
bak ombak yg dtg & pergi tanpa jemu
seperti khidupn kta derita & bhgia dtg silih bganti tanpa dpinta..
mcm2 yg blaku..tiap2 sem mesti da something yg besr blaku..
mesti ada mslh yg dtg..p,ku tetp timk..
sebb aku pasti mesti da hikmah suma yg blaku..
tpi,bla dkenang blit betapa skitnya utk mlaluinya utk kali ke2..aku mgeluh..
*SIGH*
bla dkenang blit betapa bhgianya kmkorg suma
dolok masa maseh bsatu..gelak ketawa xpenh lekang dri bibir..
bla hari bganti hari..bulan bganti bulan..taun bganti taun..
kmkorg smkin jauh n jauh..hanya tgal sgelintir yg maseh setia bsama..
rindu nya bla diingt blit saat2 indh dolok..
tpi,sumanya dh blaku n blalu..
xdpt mowk di turn back gk..urm..hanya tgal kenangan..
kwn baik aku..BFF Siti Nur Afifa..
ku stiasa da dgnnnya..nyala pnawar nyalah luka aku..
bla ku tringt blit saat2 di sem1 dolok..
betapa skitnya bla ku tkenangnya dolok mngis siang & mlm..
bla tringt mslhnya dolok..urm..
tpi,skrgnya dh bhgia..wlupun tpaksa mlalui
saat2 luka dolok..kbahgiaan ahernya jdi miliknya..
mmg kdg2 kmkorg bselisih phm..xbtegur sapa..
biasalh tiap phubungn psahabtn x la bait stiasa..
mesti da slh phm n xpuas ati..
tpi,msng2 pndy pk..mrh pun xlmk..
siang mlm aku stiasa mmeluk bantl spongebob fifa berik..
rasa mleps rindu dgnnya..xdpt bjauhn..
bla tringt saat2 ppisahn mekorg dolok..ku maseh ingt
di dlm bus..ku peluk bantl ya..biar pun org kiri kann tga..
haha..ku xdulik masa ya bantl busuk ka org pk..janji
tdo ku lena..Mastura pun kwn baet aku..
mcm2 dh mek2 lalui bsama juak..sgala kisah duka hidupnya mseh
tpaht diingatn aku..lucu bla dkenang blit..hee.
masa sem1 dolok..ura dgn ex nya kelai..
aku pun tbabit sama..tba2 aku pun dgn sendirinya mngis..isk3..
xtauk betapa tsentuhnya ati ku tga situasi ya masa ya..
hehe..maseh tringt ainah n husz senyum2 tga mekorg..
mcm tgh bdrama..haha.adowh2..
enthla..air mata ku senang na gugok..
xdpt ku tga kwn2 ku bsedih..ku pun terasa skitnya..
wlupun aku tauk ku xdpt mowk tlg apa2..
p,cukupla skadr aku mdgrnya jak..
urm..bla bransur ke sem2,msng2 dh embk palak puwn..
msng2 dh kuar olah..ku timk..
sebb suma org da kurangn n klebihn sdiri kn..
mcm ya la ku..aku tauk ku penh kecik kan ati takorg..
p,aku tetp syg takorg sbgi sahabt2 aku..
urm..Nuralina Muhammad..tba2 tringt dgnnya..
rindu juak asa ati bla tringt kenangn bsama..
mmg msia towk xsempurna kn..
msng2 penh polh ksalahn..tpi,ati ku bena2 sedih
bla tga kwn puwn palat kawan..xtaukla..
masa ya betapa jeraknya aku dpolh kedk ya..
mmg dolok aku slalu dpalat p, ku diam jk..
siang mlm mngis..mmikirkn pa slh n silp ku sampey dpolh kedk ya..
p,bla benda ya blaku gk..parut yg lmk bdrh kembali..
tpi,ku xasa gk dh skitnya..sebb ku dh jenuh mowk mlaluinya..
ku tetp rindu masa kta sama2 dolok..
ku dh lmk maafkn ko..ku tauk..xsuma org perfect  kn.
ku timk seadanya diri ko..wlupun krana mulut bdn binasa..
kta sbgi msia mmg kdg2 alpa kn..p,bla dfikir blit
apa yg dh ko lalui dsaat dpoli dolok aku kesian wak tga..
betapa kuat n cekl wak ko mhadpi kwn kedk mekorg..
betapa ko diuji dgn ujian Allah yg maha hebtnya..
cmney ka aku muwn di tmpt ko? mntk sory ilak2
sebb aku xdpt mpthnkn hbgn pshtn kta masa ya..
aku buntu n confuse pa yg ptut ku polh..
yg mampu ku pk mjauhkkn drik sbelum ku dpmainkn..
n dkhianati..aku tkut mowk mlaluinya..ku xmampu..
ya Allah..xtauk mowk polh camney gk..bbelah bgi asa ati..
masa ya perkara ya blaku scara tba2..sumanya tba2..
p,masa blalu tlalu cept kn..xasa dh kta abis poli..
hope kta mseh bwkn mcm dolok..wlupun xrpt..
tpi,aku xmowk kelai2 gk..mls mowk kenang benda dh lmk..
kta suma dh besr..pndy pk ney bait ney jaik...msng2 da haluan idup pun..
benda lmk jgn diungkit gk..okeyh...:)
Husnisah Hazwani n Nur Ainah..my bestfriend..
takorg mmg bait slmk aku bkwn dgn takorg..
wlupun kta penh bselisih phm..p,benda ya beysa..
alah bisa tegal biasa..hope kta suma msng2 bjaya lak..keyh..
Nurul Aishah Su'ut..syg tak rul..even kta xbapa rapeh..
p,ktk tetp kwn yg baet..byk tlg kwn..hee..
cmah wak..rindu alu2 time sama2 dolok..Allah...xdpt thn sa ku..
ingt x betting kta?? tgal kmk sorg jk gk kn..
kdg2 mek pk kenk ta polh pjanjian dakya..
ahernya kta yg tseksa dgn janji yg dbuat..jdi beban~
p,best wak..msng2 cuba mpthnkn hbgn msng2..xmowk kalh..
bla hati dh xdpt mowk mnolk fitrh yg mmg ingin dicintai n mencintai..
kta gagl..n mgalah..hehe..
aku sokong takorg bla takorg suma msng2 dh btemu jodh..
alhamdulillah..xpyh la digago pasl pjanjian ya gk..
janji suma kwn2 aku epi ya dh cukup bgi aku..makseh~
sumala kengkwn yg sama2 bjuang dgn aku dpoli dolok..
jasa n budi takorg akn ku ingt sampey bla2..
biarlah pa yg dh blaku diantara kta..lupk kn sumanya..
xguna kta mowk bkelai x btego sapa..xda hasilkn..
skit hati n polh dendam jk da..xbgus..hee..
kta mmg xleps dri polh silp n salah..ku sedr
mmg aku byk polh salah ngn suma kengwn aku..
hope takorg dpt maafkn suma kekhilafan aku..okeyh..:)
0-0 okeyh..
P/S: Jaga percakapanmu dari percakapan yang tidak berfaedah dan sia-sia. Diam mu lebih baik dari cakap-cakap kosong yang mengundangkan dosa. Kerana pulut santan binasa, kerana mulutlah badan binasa. Sebaik-baik manusia adalah manusia yang selalu mengingati Allah S.W.T. Tidak kira dimana dan apa juga yang dilakukan, hati kita sentiasa mengingati Allah. Dengan menyebut dan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.



Kehidupan kita di dunia ini hanyalah sebuah perjalanan ke suatu destinasi yang tetap akan kita semua kunjungi dan disanalah nanti kita akan temui sebuah kehidupan yang abadi selama-lamanya. Jangan bercakap melebihi Zikrullah, sesungguhnya dengan banyak bercakap dan ketawa akan mengeraskan hati dan apabila hati keras ia akan menjadi semakin jauh dari Allah S.W.T.


“Ya Allah, Kau ampunkanlah dosa kami dan dosa saudara-saudara kami yang mendahului kami dalam iman dan janganlah Engkau jadikan dalam hati perasaan hasad dengki dan dendam terhadap orang-orang yang beriman, Ya Allah! Sesungguhnya Engkau amat melimpah belas kasihan dan rahmatMu.”

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
:: Untuk apa meraih kecintaan manusia andai diri dimurkai Sang Pencipta. Berilmu bukan bererti menunjukkan kepandaian tetapi hanyalah utk diamalkan. Tiada berguna memperoleh sanjungan disisi ramai andai diri hina disisi Tuhan. Aku hanyalah seorang hamba hina yg sering diselubungi dosa-dosa. Hanya mampu merayu dan mengharap agar diri ini kembali bersih sebelum pergi mengadap Illahi::




Red Butterfly